Приблизно рік тому в Україні почався карантин. У цій статті розповімо досвід роботи в "новій реальності" з Маріуполя та міст присутності.

1. Зростання ринку.
Замовлень на доставку стало більше, компанія виросла, відкрили нові міста по франшизі. Але після локдаунів спостерігалися періоди падіння рівня замовлень навіть менше середнього по минулим рокам. Пояснюємо тим, що коли пройшов вимушений попит (через закриті заклади) природний попит не сильно виріс, тому що економіка постраждала, доходи людей не виросли. Але багато хто познайомилися з доставкою вперше і продовжують користуватися.

карантин доставка еды 2021 фудтех

2. Доставка продуктів з супермаркетів майже не зросла.
Багато хто думає, що тут стався бум. Так, було зростання в самі "темні часи" карантину, але далі і в цілому обсяг замовлень на доставку продуктів зріс ненабагато, в порівнянні з доставкою їжі. Причиною вважаємо те, що ситуація в Україні не доходила до якогось обмеження роботи продуктових магазинів, на щастя. І неготовність самого рітейлу до доставки. Закладами громадського харчування запустити доставку було відносно просто (агрегатори або сайт + кур'єр), то для запуску нормальної логістики по доставці продуктів потрібні великі вкладення в it (сайти, управління), складську частину, кур'єрський штат і клієнтський сервіс. Зробили це «не тільки всі, мало хто зміг це робити», і як проміжний підсумок року карантину - ресторани скористалися зростанням попиту і закріпили його, а рітейл в Україні - ні.

3. Кур'єри не відмовлялися працювати.
Було подивом читати новини аналогічних компаній, що розповідали про відмови виходити на роботу кур'єрів в карантин. Навпаки, до нас збільшилася кількість шукачів по вакансіях і людей, самих шукаючих роботу.

4. "Як відрізнити нашого кур'єра? Він єдиний, хто в масці".
Такий жарт ходив влітку 2020 в робочому чаті. Пройшла перша хвиля карантину, влітку люди "заспокоїлися", і помічали ситуації, що наш кур'єр був єдиним, хто знаходиться в закладі в масці, очікуючи замовлення. Ми включили їх в обов'язкові інструкції, видавали або відшкодовували вартість співробітникам. На прохання клієнтів робили безконтактні доставки. Ці карантинні заходи працюють, як би іноді комусь не здавалися невірними. Підтвердженням тому - статистика робочих пропусків, по якій кур'єри в 2020 році хворіли навіть менше, ніж в попередніх роках.

5. Внесли внесок в боротьбу з COVID-19.
Вакцину не винайшли, але брали участь у багатьох заходах по боротьбі з короною, де могли. На самому початку, коли було багато міфів про вірус, разом з "Міжнародним комітетом Червоного Хреста" роздавали інформаційні листівки разом з замовленнями. Не ми одні - наші заклади-партнери роздавали маски в подарунок до замовлення (ресторан "У Ребро"), багато ввели додаткові знижки, акції, подарунки до замовлень і більш дешеву доставку. Також сподіваємося, наші (Ваші) замовлення на доставку допомогли багатьом бізнесам пережити локдауни і не збанкрутувати.

 

Зараз перечитували минулорічну новину про корону - виглядає наївною: тоді очікували швидкого завершення всього цього. Але залишимо такою, як є - ми теж пройшли шлях від сумнівів до усвідомлення серйозності ситуації. Тепер MixFood - доставка їжі - не тільки приємна, зручна послуга, а й звичайна частина нової реальності, часом - важлива соціальна функція. Працюємо, робимо що можемо і будемо далі сприяти тому, щоб ви менше хворіли. За цей рік ми швидко розвивалися, багато чому навчилися і готові йти далі.